Logo del Encabezado de la Página

Record Details

Estudios de Asia y África

Ver información de archivo
 
 
Field Value
 
##plugins.schemas.marc.fields.title.name## The experience of studying sexualities in schools. An exercise in epistemological, ethical and affective reflexivity for a feminist ethnography
La experiencia de estudiar sexualidades en contextos escolares. Un ejercicio de reflexividad epistemológica, ética y afectiva para una etnografía feminista
 
##plugins.schemas.marc.fields.creator.name## Romero, Guillermo
 
##plugins.schemas.marc.fields.subject.name## ethnography
reflexivity
sex education
feminism
high school.
etnografía
reflexividad
educación sexual
feminismo
escuela secundaria
 
##plugins.schemas.marc.fields.description.name## The work tries to systematize some of the main contributions that a feminist perspective can offer to the ethnographic studies of educational processes. For this, I take as main input the research conducted on the school experience in its sexual dimension between 2011 and 2019 in secondary schools in the city of La Plata, Argentina, in the context to the implementation of Comprehensive Sexual Education. The article attemps to demonstrate that, although this does not solve some of the tensions inherent to social theory, to put in front the affective dimension of academic work constitutes a substantial tool not only in its ethical-political performativity for the studied processes, but also as a strategic input in the construction of scientific knowledge.
El trabajo busca sistematizar algunos de los principales aportes que una perspectiva feminista puede brindar a los estudios etnográficos de procesos educativos. Toma como principal insumo las investigaciones realizadas sobre la experiencia escolar en su dimensión sexuada entre 2011 y 2019 en escuelas secundarias de la ciudad de La Plata, Argentina, en el marco de la implementación de la Educación Sexual Integral. El artículo pretende demostrar que, si bien no resuelve algunas de las tensiones inherentes a la teoría social, poner en primer plano la dimensión afectiva del trabajo académico constituye una herramienta sustancial no sólo en su performatividad ético-política para los procesos estudiados, sino también como insumo estratégico en la construcción del conocimiento científico.
 
##plugins.schemas.marc.fields.publisher.name## El Colegio de México A.C.
 
##plugins.schemas.marc.fields.date.name## 2020-04-27
 
##plugins.schemas.marc.fields.type.name## info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
 
##plugins.schemas.marc.fields.format.name## application/pdf
application/xml
application/epub+zip
application/octet-stream
 
##plugins.schemas.marc.fields.identifier.name## https://estudiosdegenero.colmex.mx/index.php/eg/article/view/442
10.24201/reg.v6i0.442
 
##plugins.schemas.marc.fields.source.name## Revista Interdisciplinaria de Estudios de Género de El Colegio de México; Vol. 6 (2020); 1 - 31
Revista Interdisciplinaria de Estudios de Género de El Colegio de México; Vol. 6 (2020); 1 - 31
2395-9185
 
##plugins.schemas.marc.fields.language.name## spa
 
##plugins.schemas.marc.fields.relation.name## https://estudiosdegenero.colmex.mx/index.php/eg/article/view/442/pdf
https://estudiosdegenero.colmex.mx/index.php/eg/article/view/442/262
https://estudiosdegenero.colmex.mx/index.php/eg/article/view/442/epub
https://estudiosdegenero.colmex.mx/index.php/eg/article/view/442/_1
 
##plugins.schemas.marc.fields.rights.name## Derechos de autor 2020 Revista Interdisciplinaria de Estudios de Género de El Colegio de México