Desempeño educativo en México: la prueba Enlace

This article measures the relationship between a standardized test applied at the national level (Enlace) with bimonthly test results at the classroom level. The results for mathematics imply that a one standard deviation increase in cumulative learning measured with the bimonthly tests increase the...

Description complète

Détails bibliographiques
Auteurs principaux: Campos Vazquez, Raymundo M., Urbina Romero, Freddy D.
Format: Online
Langue:espagnol
Éditeur: El Colegio de México, A.C. 2011
Sujets:
Accès en ligne:https://estudioseconomicos.colmex.mx/index.php/economicos/article/view/98
Institution:

Estudios Económicos

authentication_code dc
_version_ 1844256665195511808
author Campos Vazquez, Raymundo M.
Urbina Romero, Freddy D.
author_facet Campos Vazquez, Raymundo M.
Urbina Romero, Freddy D.
author_sort Campos Vazquez, Raymundo M.
category_str_mv "Bolivia", "hyperinflation", "economic crisis", "Bolivia", "hiperinflación", "crisis económica"
collection OJS
description This article measures the relationship between a standardized test applied at the national level (Enlace) with bimonthly test results at the classroom level. The results for mathematics imply that a one standard deviation increase in cumulative learning measured with the bimonthly tests increase the Enlace tests scores by 0.84 standard deviations. The result is robust to different estimation methods like quantile regression, fixed effects at the school level and mixed models. Therefore, we conclude that what it is taught in the classroom is reflected in the Enlace test.
format Online
id oai:oai.estudioseconomicos.colmex.mx:article-98
index_str_mv CONAHCYT
LATINDEX
PKP Index
DORA
Redalyc
Scielo México
Handbook of Latin American Studies (HLAS)
JSTOR
Dialnet
HAPI
Ulrich’s International Periodicals Directory
Google Scholar
IBSS
Gale OneFile: Informe Académico
Global Issues in Context
InfoTracCustom
Cengage Learning
EconLit
Índice bibliográfico Publindex
RePEc
The Journal of Economic Literature
journal Estudios Económicos
language spa
publishDate 2011
publisher El Colegio de México, A.C.
record_format ojs
Terms_governing_use_and_reproduction_note Copyright (c) 2018 Estudios Económicos
data_source_entry/ISSN Estudios Económicos de El Colegio de México; 52-vol. 26, no. 2, july-december, 2011; 249-292
Estudios Económicos de El Colegio de México; 52-vol. 26, núm. 2, julio-diciembre, 2011; 249-292
0186-7202
0188-6916
spelling oai:oai.estudioseconomicos.colmex.mx:article-982023-02-20T23:13:42Z Educational performance in Mexico: The Enlace test Desempeño educativo en México: la prueba Enlace Campos Vazquez, Raymundo M. Urbina Romero, Freddy D. Mexico education standardized tests teachers H40 I20 I21 O10 O54 México educación pruebas estandarizadas Enlace profesores H40 I20 I21 O10 O54 This article measures the relationship between a standardized test applied at the national level (Enlace) with bimonthly test results at the classroom level. The results for mathematics imply that a one standard deviation increase in cumulative learning measured with the bimonthly tests increase the Enlace tests scores by 0.84 standard deviations. The result is robust to different estimation methods like quantile regression, fixed effects at the school level and mixed models. Therefore, we conclude that what it is taught in the classroom is reflected in the Enlace test. Este artículo tiene como objetivo medir la relación entre los resultados de una prueba estandarizada a nivel nacional, Enlace, con pruebas bimestrales administradas a nivel aula. Los resultados para la asignatura de matemáticas implican que un aumento de una desviación estándar en el aprendizaje acumulado medido en las pruebas bimestrales aumentan en 0.84 desviaciones estándar el resultado de la prueba Enlace. El resultado es robusto a diferentes métodos de estimación por regresión cuantil, efectos fijos a nivel escuela y modelos de efectos mixtos. Por tanto, concluimos que lo enseñado en el aula se refleja en la prueba Enlace.   El Colegio de México, A.C. 2011-07-01 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://estudioseconomicos.colmex.mx/index.php/economicos/article/view/98 10.24201/ee.v26i2.98 Estudios Económicos de El Colegio de México; 52-vol. 26, no. 2, july-december, 2011; 249-292 Estudios Económicos de El Colegio de México; 52-vol. 26, núm. 2, julio-diciembre, 2011; 249-292 0186-7202 0188-6916 spa https://estudioseconomicos.colmex.mx/index.php/economicos/article/view/98/100 Copyright (c) 2018 Estudios Económicos
spellingShingle Mexico
education
standardized tests
teachers
H40
I20
I21
O10
O54
México
educación
pruebas estandarizadas
Enlace
profesores
H40
I20
I21
O10
O54
Campos Vazquez, Raymundo M.
Urbina Romero, Freddy D.
Desempeño educativo en México: la prueba Enlace
title Desempeño educativo en México: la prueba Enlace
title_alt Educational performance in Mexico: The Enlace test
title_full Desempeño educativo en México: la prueba Enlace
title_fullStr Desempeño educativo en México: la prueba Enlace
title_full_unstemmed Desempeño educativo en México: la prueba Enlace
title_short Desempeño educativo en México: la prueba Enlace
title_sort desempeno educativo en mexico la prueba enlace
topic Mexico
education
standardized tests
teachers
H40
I20
I21
O10
O54
México
educación
pruebas estandarizadas
Enlace
profesores
H40
I20
I21
O10
O54
topic_facet Mexico
education
standardized tests
teachers
H40
I20
I21
O10
O54
México
educación
pruebas estandarizadas
Enlace
profesores
H40
I20
I21
O10
O54
url https://estudioseconomicos.colmex.mx/index.php/economicos/article/view/98
work_keys_str_mv AT camposvazquezraymundom educationalperformanceinmexicotheenlacetest
AT urbinaromerofreddyd educationalperformanceinmexicotheenlacetest
AT camposvazquezraymundom desempenoeducativoenmexicolapruebaenlace
AT urbinaromerofreddyd desempenoeducativoenmexicolapruebaenlace