Desempeño educativo en México: la prueba Enlace
This article measures the relationship between a standardized test applied at the national level (Enlace) with bimonthly test results at the classroom level. The results for mathematics imply that a one standard deviation increase in cumulative learning measured with the bimonthly tests increase the...
主要作者: | , |
---|---|
格式: | Online |
語言: | 西班牙语 |
出版: |
El Colegio de México, A.C.
2011
|
主題: | |
在線閱讀: | https://estudioseconomicos.colmex.mx/index.php/economicos/article/view/98 |
機構: |
Estudios Económicos |
authentication_code | dc |
---|---|
_version_ | 1844256665195511808 |
author | Campos Vazquez, Raymundo M. Urbina Romero, Freddy D. |
author_facet | Campos Vazquez, Raymundo M. Urbina Romero, Freddy D. |
author_sort | Campos Vazquez, Raymundo M. |
category_str_mv |
"Bolivia", "hyperinflation", "economic crisis", "Bolivia", "hiperinflación", "crisis económica"
|
collection | OJS |
description | This article measures the relationship between a standardized test applied at the national level (Enlace) with bimonthly test results at the classroom level. The results for mathematics imply that a one standard deviation increase in cumulative learning measured with the bimonthly tests increase the Enlace tests scores by 0.84 standard deviations. The result is robust to different estimation methods like quantile regression, fixed effects at the school level and mixed models. Therefore, we conclude that what it is taught in the classroom is reflected in the Enlace test. |
format | Online |
id | oai:oai.estudioseconomicos.colmex.mx:article-98 |
index_str_mv | CONAHCYT LATINDEX PKP Index DORA Redalyc Scielo México Handbook of Latin American Studies (HLAS) JSTOR Dialnet HAPI Ulrich’s International Periodicals Directory Google Scholar IBSS Gale OneFile: Informe Académico Global Issues in Context InfoTracCustom Cengage Learning EconLit Índice bibliográfico Publindex RePEc The Journal of Economic Literature |
journal | Estudios Económicos |
language | spa |
publishDate | 2011 |
publisher | El Colegio de México, A.C. |
record_format | ojs |
Terms_governing_use_and_reproduction_note | Copyright (c) 2018 Estudios Económicos |
data_source_entry/ISSN | Estudios Económicos de El Colegio de México; 52-vol. 26, no. 2, july-december, 2011; 249-292 Estudios Económicos de El Colegio de México; 52-vol. 26, núm. 2, julio-diciembre, 2011; 249-292 0186-7202 0188-6916 |
spelling | oai:oai.estudioseconomicos.colmex.mx:article-982023-02-20T23:13:42Z Educational performance in Mexico: The Enlace test Desempeño educativo en México: la prueba Enlace Campos Vazquez, Raymundo M. Urbina Romero, Freddy D. Mexico education standardized tests teachers H40 I20 I21 O10 O54 México educación pruebas estandarizadas Enlace profesores H40 I20 I21 O10 O54 This article measures the relationship between a standardized test applied at the national level (Enlace) with bimonthly test results at the classroom level. The results for mathematics imply that a one standard deviation increase in cumulative learning measured with the bimonthly tests increase the Enlace tests scores by 0.84 standard deviations. The result is robust to different estimation methods like quantile regression, fixed effects at the school level and mixed models. Therefore, we conclude that what it is taught in the classroom is reflected in the Enlace test. Este artículo tiene como objetivo medir la relación entre los resultados de una prueba estandarizada a nivel nacional, Enlace, con pruebas bimestrales administradas a nivel aula. Los resultados para la asignatura de matemáticas implican que un aumento de una desviación estándar en el aprendizaje acumulado medido en las pruebas bimestrales aumentan en 0.84 desviaciones estándar el resultado de la prueba Enlace. El resultado es robusto a diferentes métodos de estimación por regresión cuantil, efectos fijos a nivel escuela y modelos de efectos mixtos. Por tanto, concluimos que lo enseñado en el aula se refleja en la prueba Enlace. El Colegio de México, A.C. 2011-07-01 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://estudioseconomicos.colmex.mx/index.php/economicos/article/view/98 10.24201/ee.v26i2.98 Estudios Económicos de El Colegio de México; 52-vol. 26, no. 2, july-december, 2011; 249-292 Estudios Económicos de El Colegio de México; 52-vol. 26, núm. 2, julio-diciembre, 2011; 249-292 0186-7202 0188-6916 spa https://estudioseconomicos.colmex.mx/index.php/economicos/article/view/98/100 Copyright (c) 2018 Estudios Económicos |
spellingShingle | Mexico education standardized tests teachers H40 I20 I21 O10 O54 México educación pruebas estandarizadas Enlace profesores H40 I20 I21 O10 O54 Campos Vazquez, Raymundo M. Urbina Romero, Freddy D. Desempeño educativo en México: la prueba Enlace |
title | Desempeño educativo en México: la prueba Enlace |
title_alt | Educational performance in Mexico: The Enlace test |
title_full | Desempeño educativo en México: la prueba Enlace |
title_fullStr | Desempeño educativo en México: la prueba Enlace |
title_full_unstemmed | Desempeño educativo en México: la prueba Enlace |
title_short | Desempeño educativo en México: la prueba Enlace |
title_sort | desempeno educativo en mexico la prueba enlace |
topic | Mexico education standardized tests teachers H40 I20 I21 O10 O54 México educación pruebas estandarizadas Enlace profesores H40 I20 I21 O10 O54 |
topic_facet | Mexico education standardized tests teachers H40 I20 I21 O10 O54 México educación pruebas estandarizadas Enlace profesores H40 I20 I21 O10 O54 |
url | https://estudioseconomicos.colmex.mx/index.php/economicos/article/view/98 |
work_keys_str_mv | AT camposvazquezraymundom educationalperformanceinmexicotheenlacetest AT urbinaromerofreddyd educationalperformanceinmexicotheenlacetest AT camposvazquezraymundom desempenoeducativoenmexicolapruebaenlace AT urbinaromerofreddyd desempenoeducativoenmexicolapruebaenlace |