Consumidores con preferencias no ordenadas

Theoretical research on consumer demand with nonordered and not necessarily convex preferences has been centered in the study of the equilibrium. This paper looks back at consumer as such, trying to reach substantive propositions, eventually refutable by empirical evidence. This paper explores the u...

ver descrição completa

Detalhes bibliográficos
Autor principal: Uribe, Pedro
Formato: Online
Idioma:espanhol
Editor: El Colegio de México, A.C. 1996
Assuntos:
Acesso em linha:https://estudioseconomicos.colmex.mx/index.php/economicos/article/view/261
Recursos:

Estudios Económicos

authentication_code dc
_version_ 1844256686488944640
author Uribe, Pedro
author_facet Uribe, Pedro
author_sort Uribe, Pedro
category_str_mv "Bolivia", "hyperinflation", "economic crisis", "Bolivia", "hiperinflación", "crisis económica"
collection OJS
description Theoretical research on consumer demand with nonordered and not necessarily convex preferences has been centered in the study of the equilibrium. This paper looks back at consumer as such, trying to reach substantive propositions, eventually refutable by empirical evidence. This paper explores the use of the outer gauge of preference sets, a “distance function”, with considerable success in the analysis of convex multiproduct technologies. In this paper, the gauge function is used to obtain comparative statistics equations based on the optimization of nonordered preference.
format Online
id oai:oai.estudioseconomicos.colmex.mx:article-261
index_str_mv CONAHCYT
LATINDEX
PKP Index
DORA
Redalyc
Scielo México
Handbook of Latin American Studies (HLAS)
JSTOR
Dialnet
HAPI
Ulrich’s International Periodicals Directory
Google Scholar
IBSS
Gale OneFile: Informe Académico
Global Issues in Context
InfoTracCustom
Cengage Learning
EconLit
Índice bibliográfico Publindex
RePEc
The Journal of Economic Literature
journal Estudios Económicos
language spa
publishDate 1996
publisher El Colegio de México, A.C.
record_format ojs
Terms_governing_use_and_reproduction_note Copyright (c) 2018 Estudios Económicos
data_source_entry/ISSN Estudios Económicos de El Colegio de México; 21-vol. 11, no. 1, january-june, 1996; 55-76
Estudios Económicos de El Colegio de México; 21-vol. 11, núm. 1, enero-junio, 1996; 55-76
0186-7202
0188-6916
spelling oai:oai.estudioseconomicos.colmex.mx:article-2612023-02-20T23:45:55Z Consumers with unordered preferences Consumidores con preferencias no ordenadas Uribe, Pedro nonordered preferences consumer outer gauge preferencias no ordenadas consumidor calibradora exterior Theoretical research on consumer demand with nonordered and not necessarily convex preferences has been centered in the study of the equilibrium. This paper looks back at consumer as such, trying to reach substantive propositions, eventually refutable by empirical evidence. This paper explores the use of the outer gauge of preference sets, a “distance function”, with considerable success in the analysis of convex multiproduct technologies. In this paper, the gauge function is used to obtain comparative statistics equations based on the optimization of nonordered preference. La investigación teórica sobre la demanda de los consumidores con preferencias no ordenadas se ha concentrado en las consecuencias que la supresión de los supuestos de transitividad y totalidad (completez) pueden tener sobra la teoría del equilibrio general. En este trabajo se considera al consumidor per se, tratando de llegar a proposiciones sustantivas eventualmente refutables por la vía empírica. Este artículo explora el uso de la calibradora exterior de los conjuntos de nivel de la relación de preferencias, que Shephard introdujo en microeconomía con el nombre de “función distancia”, con notable éxito en el análisis de las tecnologías convexas con n insumos y m > 1 productos. Su uso en este artículo se orienta a la obtención de ecuaciones de estática comparada a partir de la optimización de una preferencia no ordenada.   El Colegio de México, A.C. 1996-01-01 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://estudioseconomicos.colmex.mx/index.php/economicos/article/view/261 10.24201/ee.v11i1.261 Estudios Económicos de El Colegio de México; 21-vol. 11, no. 1, january-june, 1996; 55-76 Estudios Económicos de El Colegio de México; 21-vol. 11, núm. 1, enero-junio, 1996; 55-76 0186-7202 0188-6916 spa https://estudioseconomicos.colmex.mx/index.php/economicos/article/view/261/263 Copyright (c) 2018 Estudios Económicos
spellingShingle nonordered preferences
consumer
outer gauge
preferencias no ordenadas
consumidor
calibradora exterior
Uribe, Pedro
Consumidores con preferencias no ordenadas
title Consumidores con preferencias no ordenadas
title_alt Consumers with unordered preferences
title_full Consumidores con preferencias no ordenadas
title_fullStr Consumidores con preferencias no ordenadas
title_full_unstemmed Consumidores con preferencias no ordenadas
title_short Consumidores con preferencias no ordenadas
title_sort consumidores con preferencias no ordenadas
topic nonordered preferences
consumer
outer gauge
preferencias no ordenadas
consumidor
calibradora exterior
topic_facet nonordered preferences
consumer
outer gauge
preferencias no ordenadas
consumidor
calibradora exterior
url https://estudioseconomicos.colmex.mx/index.php/economicos/article/view/261
work_keys_str_mv AT uribepedro consumerswithunorderedpreferences
AT uribepedro consumidoresconpreferenciasnoordenadas